دکتر محمدجعفر ایرانی: 

ظرفیت‌های گسترده جامعه ایثارگری کشور را در یابیم 

دکتر محمدجعفر ایرانی اظهار داشت: ظرفیت‌های گسترده جامعه ایثارگران باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد و نسبت به احراز و به فعلیت رسانی توانمندی‌های آن‌ها اقدامات لازم را صورت داد.
دکتر محمدجعفر ایرانی اظهار داشت: ظرفیت‌های گسترده جامعه ایثارگران باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد و نسبت به احراز و به فعلیت رسانی توانمندی‌های آن‌ها اقدامات لازم را صورت داد.
کد خبر: ۱۴۲۵۷۹۷

عضو هیئت مدیره بانک توسعه تعاون در نشست تجلیل از خدمات مدیران ایثارگر بانکی کشور اظهار داشت: مهمترین وظیفه نهاد متولی امور ایثارگران فرهنگ سازی و توسعه و اشاعه فرهنگ غنی ایثارگری است تا با توسعه این فرهنگ جامعه دچار اعوجاج و اضمحلال فرهنگی نشود. از مهمترین تکالیف بنیاد شهید پس از فرهنگ سازی و تربیت مستقیم این حوزه رسیدگی به نیاز‌های اساسی جامعه ایثارگری است که متاسفانه بیشتر به نیاز‌های فیزیولوژیکی اشاره می‌شود که آن‌ها هم در حد خود قابل اعتنا و تامل است. اما در دنیا اساسی‌ترین نیاز‌های بشری که اصولا در قالب حقوق اساسی و قوانین اساسی گنجانده می‌شود نیاز‌های غیر فیزیولوژیکی است.

این حقوقدان افزود: امروزه تکثر، تعدد و بعضا تعارض قوانین در بسیاری از حوزه‌ها من جمله حوزه ایثارگران مانع درک درست در اجرای قوانین شده و تبدیل به یک ضدهنجار و عدم تمرکز قانونی شده است. به گمانم بهتر است بجای تقنین جدید در این حوزه، به نحوی اجرای صحیح قوانین موجود پرداخت.

ایرانی همچنین گفت: بانک توسعه تعاون بالغ بر ۲۵۰ ایثارگر اعم از آزاده، جانباز، رزمنده و فرزند شهید دارد که تمامی موارد قانونی حوزه ایثارگران در خصوص این عزیزان تحقق یافته است. در بحث اشتغال و منابع مرتبط با این قشر در قالب تفاهم نامه‌های سالانه چندین سال بعنوان پیشران ارائه خدمات در قالب عقود مختلف بوده و تلاش برای توسعه این تعامل دو طرفه در جریان است.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون افزود: ترویج فرهنگ ایثار موجب استمرار و توسعه این حوزه خواهد شد کما اینکه در بسیاری از کشور‌های حتی غیردینی و مذهبی بالغ بر ۱۱۰ سال سازمان‌های خدمات رسانه و فرهنگ ساز برای بازماندگان کشته شدگان و معلولین جنگ‌های مختلف من جمله جنگ‌های جهانی اول و دوم در حال فعالیت مستمر و ارائه خدمات و توسعه فرهنگ ملی مقاومت و دفاع می‌باشند.

شایان ذکر است این نشست به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران بمنظور تجلیل از مدیران ارشد ایثارگر نظام بانکی برگزر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها